Monday, October 10, 2011

RUSUK KIRI

Istimewanya wanita kerana mereka diciptakan dari tulang rusuk. Tidak diciptakan dari kepala, bahagian yang paling tinggi pada struktur badan manusia. Bukan untuk dijunjung.  Tidak juga dari kaki, bahagian paling bawah pada struktur badan manusia. Bukan sama sekali untuk dibuat alas. Hakikatnya wanita diciptakan dari tulang rusuk (bahagian yang bengkok dan mudah patah) sebelah kiri lelaki kerana bahgian itu dekat dengan bahu dan hati. Dekatnya rusuk kiri dengan bahu supaya bahu boleh menjadi pelindung. Dekat juga dengan hati supaya mudah untuk dikasihi. 
      
  
Kalau mau tau lagi dan lagi, silalah dengar lagu wanita daripada kumpulan DeHearty. Alhamdulillah, lagu ini sebenaranya cukup mengangkat martabat wanita. Setelah mendengar lagu ini berkali-kali, respect  saya sama wanita menjadi cukup tinggi.
Jadi, wanita yang terbaca entri ini, saya minta maaf kalau dulu-dulu saya pernah buat perkara yang tidak menyenangkan kamu ya. SORRY. 
Tika hatiku bergelora saat ini, kemudian aku berdoa. “Wahai Allah, Tuhan yang membolakbalikkan hati, tetapkanlah hati kami dalam agama dan ketaatan kepadaMU.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

KAWAN PUNYA BLOG